Musculoskeletale echografie

Plan een vrijblijvend gesprek

Wij nemen binnen 24 uur contact met je op.

Musculoskeletale echografie

Echografie kennen we voornamelijk als een manier om de zwangerschap te monitoren, maar dit is zeker niet de enige manier om echografie te gebruiken. Musculoskeletale echografie of MSU-echografie is een nieuwe vorm van echografie die de laatste jaren steeds vaker terug te zien is in de fysiotherapie.

Het is een gemakkelijke vorm om aanvullend beeldend onderzoek te kunnen doen van uw klacht en wordt ook in samenwerking met huisartsen regelmatig ingezet op deze manier.

Musculoskeletale echografie wordt met regelmaat ingezet bij klachten als spier- of peesrupturen na sporten om onderzoek te doen hiernaar en de ernst te bepalen.

Ook bij langdurige klachten zoals peesontstekingen of slijmbeursontstekingen kan het worden ingezet om snel vast te stellen wat de oorzaak van de klachten is. Dit draagt positief bij aan de weg naar het herstel omdat we samen met u gerichter aan de gang kunnen.

Echografie

Klachten die we kunnen onderzoeken met echografie:

Peesontstekingen
    Spier- en peesrupturen
    Slijmbeursontstekingen
    Cystes
    Klachten aan banden en kapsel

Wilt u graag een afspraak maken voor een echografisch onderzoek, neem dan contact met ons op!

Plan een vrijblijvend gesprek

Wij nemen binnen 24 uur contact met je op.