Dry Needling

Dry-Needling is een innovatieve fysiotherapeutische behandeling waarbij de pijnpunten (triggerpoints) in spieren met hele dunne naalden behandeld worden.

Neem direct contact op.

Dry needling

Hoe ziet de behandeling eruit?
Bij deze therapievorm worden naalden kort in een spier gebracht en licht bewogen om een Local Twitch Response uit te lokken. Dit is een onwillekeurige samentrekking van de spiervezels (segmentale reflex), die ervoor zorgt dat de spier meteen langdurig ontspant en de spierstofwisseling gaat herstellen. Hierdoor verdwijnt het pijnlijke gebied dat door het triggerpoint veroorzaakt werd. Een triggerpoint is een drukpijnlijke plek in de spier, die naast de lokale drukpijn, ook vaak pijn of andere sensaties ‘op afstand’ veroorzaakt. Deze pijnpunten uiten zich dus op verschillende manieren. Hierbij kunt u denken aan pijnlijke, stijve en minder krachtig spieren, tintelingen in armen en benen, hoofdpijn en duizeligheid.

Wanneer kan Dry Needling kan worden toegepast?
Bij vrijwel alle lichamelijke klachten waarbij spieren betrokken zijn. Je kunt hierbij bijvoorbeeld denken aan:

Nek/schouderklachten met of zonder uitstraling in de armen
Tennis/golfers elleboog
Arm-/onderarm/polsklachten
Hoofdpijn, spierspanningshoofdpijn, migraine en eventueel duizeligheid
Rugklachten met of zonder uitstraling
Bekken/bilklachten met of zonder uitstraling in de benen
Liesklachten, knieklachten en kuitklachten na bijvoorbeeld overbelasting (vaak bij sporters)
Onderbeen/bovenbeenklachten, achillespees- en hielspoorklachten

Wat is de nareactie van deze behandeling?
Na de behandeling kan de spier gevoelig, stijf of beurs aanvoelen. Dit gevoel duurt meestal maximaal 2 dagen. Daarna treedt een merkbare verbetering op. De pijn neemt af en de beweeglijkheid neemt toe, doordat de spier meer ontspannen is. Ook kan men verbetering ervaren in kracht en coördinatie.

Direct contact opnemen

Bij ons kan iedereen terecht. Of je nu topsporter bent of je wilt fitter worden. Bij ons is iedereen welkom, van jong tot oud.

Call Now ButtonBel ons op 0418-65 18 63