Veel gestelde vragen
Lees hieronder onze veel gestelde vragen, je kunt natuurlijk ook altijd contact opnemen.
Worden de behandelingen vergoed door de zorgverzekeraar?
Wij hebben met bijna alle zorgverzekeraars een contract, afhankelijk van jouw aanvullende verzekering krijg je fysiotherapie vergoedt. Jouw therapeut kan inzien hoeveel behandelingen er in je pakket zitten.
Jullie hebben geen contract met mijn zorgverzekeraar, wat nu?
Aan het einde van de maand ontvang je zelf de factuur van de fysiotherapeutische zorg. Na het betalen van deze factuur aan Fysio Xtra kan je de kosten declareren bij je eigen zorgverzekering. Je ontvangt dan van je zorgverzekering het gehele of een gedeelte van het bedrag terug.
Wat is een chronische indicatie?
Niet alle chronische klachten vallen onder deze indicatie. De minister van volksgezondheid heeft een lijst met een aantal specifieke chronische aandoeningen opgesteld. Wanneer je klacht hierop geregistreerd is, val je onder een bijzondere regeling met betrekking tot het aantal fysiotherapeutische behandelingen welke vergoed worden.
– Chronische klacht niet geregistreerd: Geen bijzondere regeling. De behandelingen worden vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Indien je meer behandelingen wenst komen deze voor eigen rekening.
– Chronische klacht wel geregistreerd: De eerste 20 behandelingen komen uit je aanvullende verzekering. Mocht je minder behandelingen in je pakket hebben komen de overige voor eigen rekening. Vanaf de 21ste zitting worden de behandelingen vergoed uit de basisverzekering.
Hoe worden de behandelingen bij mijn zorgverzekeraar gedeclareerd?
Aan het einde van iedere maand worden de behandelingen direct gedeclareerd bij de zorgverzekeraar via een onlinesysteem.
Heb ik een verwijzing nodig van een arts?
Na een operatie, thuisbehandeling of bij een chronische aandoening heb je een verwijzing nodig van je arts. Verder hebt geen verwijzing nodig van de (huis)arts. Heb je deze wel ontvangen? Neem deze dan mee naar je eerste behandeling.
Ik ben niet in staat om op de praktijk te komen maar heb wel fysiotherapeutische behandeling nodig, wat nu?
Hoe lang duurt een behandeling?
Vanuit de zorgverzekering staat hier geen specifieke tijd voor. Een eerste afspraak duurt langer omdat er een intakegesprek en uitgebreid onderzoek plaatsvindt.
Mag ik zelf bepalen door wie ik behandeld wil worden?
Uiteraard, wij houden altijd rekening met je wensen. We informeren je naar de eerste behandelmogelijkheid, de uiteindelijke keuze door wie je behandeld wilt worden maak je zelf.
Hoe verloopt de eerste afspraak en wat moet ik meenemen?
Tijdens de eerste afspraak vindt er een intakegesprek plaats en een uitgebreid fysiotherapeutisch onderzoek.
Benodigdheden:
-Verwijzing van de huisarts of medisch specialist (niet verplicht/ indien aanwezig)
-Handdoek
-Geldig ID bewijs
-Sportschoenen, wanneer de behandeling (gedeelte) in de oefenzaal plaatst vindt
Wat kost een fysiotherapeutische behandeling?
De tarieven voor verschillende fysiotherapeutische behandelingen of sportabonnementen kun je hier vinden.
Hoe kan ik een afspraak maken, wijzigen of afzeggen?
Je kunt online een afspraak maken. Tijdens kantooruren zijn wij telefonisch bereikbaar van 08.00 -16.30 uur.
Bel je buiten deze tijden, dan kun je gebruik maken van onze voicemail. Je wordt de volgende werkdag teruggebeld. Daarnaast zijn wij per mail bereikbaar.
Online afspraak maken? klik hier
Telefonisch contact: 0418-651863
E-mail contact: [email protected]
Zijn er kosten aan verbonden als ik een afspraak afzeg of niet op de afspraak verschijn?
Afspraken kunnen 24 uur van tevoren kosteloos gewijzigd of geannuleerd worden. Wanneer dit niet het geval is of je komt niet opdagen dan worden de kosten aan je doorberekend, conform de richtlijnen van het KNGF.
Bij ons kan iedereen terecht. Of je nu topsporter bent of fitter wil worden.
Bij ons is iedereen welkom, van jong tot oud.